Klima aletinin zamanı âdemiyet kadar eskidir. İlk insanoğlu cisim ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor kurmak karınin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak karınin akarsu gücü ile çkırmızıışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kellelandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk yüce tasarruf düzını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her hengâm 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kellelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini muayene fail bir süreçtir. Günümüzde insanoğlu, daha kolaylıkla ve gür yaşayabilmek karınin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima şatafatlı olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya işlemyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert arzu etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok başkalık başüstüne. Bundan sonra klima bulunmayan işlemyerlerinde sima çkırmızıışmak istememektedir. Önce işlemyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor çeyizı olmuştur. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca yazın serinleşmek karınin kullanılan bir çeyiz olmaktan çırefikap, kışın da ısınmak karınin tercih edilen çeyiz yapmıştır. Klima tasarruf kırmızıışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye kellelamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği huzursında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde az çok karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kırmızıınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana yaraşır seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin esenlanamaması, sadık montaj uygulamalarının yapılmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alma maliyetinin nispetle pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate kırmızıınmalıdır. Klima çeyizı satın kırmızıınmadan önce bu kriterler dikkate kırmızıınarak küçümencik bir araştırma yapılmalıdır.